Sinds juni 2012 staat het A -orkest van de Maassluise Harmonie onder leiding van Sebastiaan Hettema.

Sebastiaan Hettema werd geboren op 15 mei 1974 te Rotterdam. Aanvankelijk begon hij op 5 jarige leeftijd met viool en pianolessen, maar op 11-jarige leeftijd koos hij voor de hoorn, waarin hij in 1998 eindexamen deed aan het Rotterdams Conservatorium. Hij studeerde bij Pieter Gouderjaan en later bij Martin van de Merwe en Bob Stoel. Hij werkte freelance bij diverse professionele orkesten in binnen- en buitenland als hoornist. Zo heeft hij inmiddels al vele concertreizen gemaakt door Europa, Amerika, Rusland en het Caribisch gebied.

Sinds mei 2002 is hij verbonden als solohoornist bij de Marinierskapel der Koninklijke Marine. Sebastiaan is veelvuldig gevraagd bij orkesten als solist in hoornconcerten van o.a. Mozart,
Richard Strauss en Hübler. Bij de Marinierskapel heeft hij diverse keren solo gespeeld en heeft hij het virtuoze Concerto for horn and band van Bert Appermont op CD gezet. Tijdens zijn studie is Sebastiaan zich ook gaan oriënteren op het dirigeren. Inmiddels dirigeert hij al zo’n 30 jaar harmonieorkesten. Om zich verder door te ontwikkelen heeft hij vanaf 2019
voor zijn Master HaFaBra Directie gestudeerd aan Codarts Rotterdam bij Carlo Balemans. Bij amateur-orkesten wordt Sebastiaan regelmatig gevraagd als gastdirigent. Sinds 2012 staat
hij voor de Maassluise Harmonie en is daarnaast ook dirigent bij de Koninklijke muziekvereniging Dongen.