Orkesten

Het A – Orkest speelt in de middenklasse en gaat geen uitdaging uit de weg!
Zo staat er behalve klassieke muziek, musical, jazz, ook moderne blaasmuziek van hedendaagse componisten op de lessenaar en wordt er de laatste jaren vooral graag rock, symfonische- en popmuziek gespeeld met een heuse band. Er treden solisten vanuit het orkest op, zangers en/of zangeressen worden begeleid, maar ook wordt er regelmatig samen gewerkt met koren en/of andere verenigingen.

Het gedateerde standaard repertoire is al lang verleden tijd, er wordt steeds naar een uitdaging en vernieuwing gezocht. Orkestopstellingen wijzigen ook regelmatig in oa. Bigband style, compleet met aangepaste outfits. Naast de traditionele evenementen geeft De Maassluise Harmonie circa 3 concerten per jaar, waaronder het druk bezochte sfeervolle Kerstconcert.

Wat is B.O.M.H?

B.O.M.H. is de “kweekvijver” van de Maassluise Harmonie, bedoeld voor kinderen (en volwassenen) die nog maar kort een instrument spelen of nog niet eerder in een orkest gespeeld hebben.
De samenstelling is een zo compleet mogelijk harmonieorkest. Leden uit het A-orkest ondersteunen het B.O.M.H. wanneer dat nodig is.

Sybren Bijleveld

B.O.M.H. staat sinds het najaar van 2013 onder leiding van de enthousiaste dirigent Sybren Bijleveld en speelt goed in het gehoor liggende muziek in allerlei muziekstijlen.

Wanneer mag je meespelen?

Om in B.O.M.H. te mogen en kunnen meespelen moet je ongeveer 6 maanden les op je instrument achter de rug hebben.
Het orkest is niet alleen bedoeld voor kinderen, maar ook voor volwassenen die nog niet eerder in een orkest hebben gespeeld of na lange tijd hun instrument weer opgepakt hebben.

Repetitie

B.O.M.H. houdt haar repetitie op vrijdagavond van 19:30 uur tot 21:00 uur, in het verenigingsgebouw De Notenbalk aan de P.J.Troelstraweg te Maassluis.

Nieuwsgierig?

Kom gerust eens kijken en luisteren op vrijdagavond. Je bent van harte welkom!
Je kunt ook contact met ons opnemen via deze website.

logoBIGBANDharmonyIn het voorjaar van 1984 werd door een aantal leden van de harmonie de Maassluise Big band
“The Harmonymasters” opgericht.
Aanleiding hiertoe was het succes van de ter gelegenheid van het zestigjarig bestaan van de Maassluise Harmonie gevormde big band. In de loop van de tijd zijn The Harmonymasters graag geziene en gehoorde gasten op feesten en partijen geworden.
Met regelmaat zorgt de big band voor muziek na concerten van de harmonie.

Het repertoire bevat evergreens en standards uit de periode 1920 tot heden; spetterende big band jazz maar ook dansmuziek. Op verzoek kan de band thema-avonden verzorgen. Voorbeelden van zo’n avond waren de “Gershwin-night” en de “Interbellum-avond” met songs uit de jaren ’20 en ’30.
Voor de kerstperiode heeft de bigband een ruim repertoire van swingend gearrangeerde Christmas songs.

De arrangementen zijn van de hand van Carel van der Wissel.
Sinds januari 2015 is de muzikale leiding in handen van Alphons Alsemgeest, vanaf de oprichting 1ste trombonist van de big band.

Hoewel de big band voor een groot deel bestaat uit leden van de harmonie, is de big band in principe voor iedereen toegankelijk.

Voor meer informatie kunt u middels het contactformulier terecht bij bandleider Alphons Alsemgeest, of telefonisch: 06-48421677.

U kunt ons ook vinden op Facebook, en u kunt ons volgen op Twitter!

Naast genoemde orkesten en de big band zijn er ook nog wat muzikanten die met elkaar in kleiner verband musiceren. Zo is er al meerdere malen een ‘Kerstmannen-band’ geweest, en een ‘Zwarte-pieten-band’ is ook al meerdere malen gevormd. Momenteel is er vanuit de big band een saxgroep actief, en een trombone-kwartet, dat zelfs al een eigen naam hanteert; TromboneTAAL. Dat is gebaseerd op de namen van de heren die het kwartet vormen, Ton, Alphons, Arjen en Leo.