Het A – Orkest speelt in de middenklasse en gaat geen uitdaging uit de weg!
Zo staat er behalve klassieke muziek, musical, jazz, ook moderne blaasmuziek van hedendaagse componisten op de lessenaar en wordt er de laatste jaren vooral graag rock, symfonische- en popmuziek gespeeld met een heuse band. Er treden solisten vanuit het orkest op, zangers en/of zangeressen worden begeleid, maar ook wordt er regelmatig samen gewerkt met koren en/of andere verenigingen.

Het gedateerde standaard repertoire is al lang verleden tijd, er wordt steeds naar een uitdaging en vernieuwing gezocht. Orkestopstellingen wijzigen ook regelmatig in oa. Bigband style, compleet met aangepaste outfits. Naast de traditionele evenementen geeft De Maassluise Harmonie circa 3 concerten per jaar, waaronder het druk bezochte sfeervolle Kerstconcert.