The Harmonymasters 30 jaar

In 1984 trad de big band (toen nog zonder naam) voor het eerst op. De big band ontstond uit de gelegenheidsband die in 1982 tijdens het 60-jarig jubileumfeest swingende muziek ten gehore bracht, gearrangeerd door Carel van der Wissel.

De leden die in de gelegenheidsband hadden gespeeld waren zo enthousiast hierover, dat ze voorstelden om hier wat mee te doen. En zo ontstond de bigband.
Pas ná het eerste optreden kreeg de big band de naam The Harmonymasters.

In de 30 jaar die hierna volgden werd de bigband bekend in binnen- en buitenland door de vele optredens die de bigband verzorgde. Niet alleen als afsluiter na concerten van de Maassluise Harmonie, de eigen dansavonden en kerstbals, maar ook de openbare optredens, feesten en partijen in Maassluis en verre omstreken. Ook waren er vele optredens verder weg in Nederland, en tijdens de 5-jaarlijkse jubileumreizen in Oostenrijk, Duitsland,Frankrijk, België en in 2012 in Nederland, met optredens op een plaatsconcert in Thorn, de Schuttersfeesten in Baarlo en de Floriade in Venlo. Al met al honderden optredens in de 30 jaar van het bestaan.

[slideshow_deploy id=’1181′]

Ook de samenstelling van de bigband veranderde met regelmaat van bezetting, maar deze bezetting was altijd wél compleet. Vele muzikanten en zangeressen hebben dan ook ooit voor kortere óf langere tijd deel uit gemaakt van de bezetting. Alle muzikanten en zanger(ressen) op een rijtje gezet hebbende, leverde een lijst op van 100 personen op!
Bijzonder is te noemen dat nog 3 muzikanten van het eerste uur zitting hebben in de big band. Te weten; trombonist Alphons Alsemgeest, trompettist Henk Rost én bigbandleider en bassist Carel van der Wissel.

Om het feit van het 30-jarig bestaan extra cachet te geven, werd er op 12 april een feestelijke dansavond in ‘t Trefpunt te Maasland gehouden. Hiervoor waren in een eerder stadium al toegangsbewijzen ter beschikking gesteld. En zo bracht de big band dan ook optreden voor een volle zaal trouwe aanhangers en fans.