3 jubilarissen tijdens oudjaarsborrel

Met een afsluitende oudjaarsborrel zijn de activiteiten van het jubileumjaar afgelsoten. Er kan terug gekeken worden op een mooi jaar met meerdere optredens in het kader van ons 100 jarig jubileum. Een goed bezocht voorjaarsconcert als muzikale opening, gevolgd door buitenoptredens met Koningsdag en de avond-4-daagse. Ook was er in De Notenbalk nog een mini-tentoonstelling over 100 jaar Maassluise Harmonie. Helaas kon het festival in september níet buiten plaatsvinden, maar binnen in de Koningshof was het ook een groot succes. Helemaal een GROOT succes was het jubileumconcert in november. Een uitverkocht concert in het atrium van Priva in De Lier, met gastoptredens van Francis van Broekhuizen, solistisch én met kinderkoor Wonderwijs en verder ook fantastisch solowerk van Peter Habraken. Het was ook Peter die tekende voor het première werk van die avond; De Vissers van Maassluis. Hilarisch was het optreden van Sebastiaan Hettema als zanger, een verborgen talent aan zang en acteerwerk met Francis. Een op en top concert om nooit te vergeten. En met het ontvangen van de glazen schaal van de gemeente Maassluis als cadeau en een koninklijke erkenning middels de Koninklijke Erepenning, zijn ook enkele blijvende herinneringen aan dit jubileumjaar voorhanden.

En dan de afsluiting van dit jubileumjaar tijdens de oudjaarsborrel. Hoe mooi is het dan dat we ook nog maar liefst drie jubilarissen mochten huldigen. Als eerste stond Fleur Breevaart in de spotlights. Zij ontving een bronzen speld en oorkonde voor haar 12 1/2 jaar lidmaatschap. Oke, dat valt misschien in het niet bij het met een gouden speld en oorkonde bekroond 40 jaar lidmaatschap van Sabine Steijger, maar de aanhouder wint. En dat was Teun van den Berg. Hij werd gehuldigd voor het 70 jaar lidmaatschap. Al moest Teun al wat jaren geleden wegens gezondheidsredenen zijn actieve muzikale inspanningen stoppen, hij is als ‘lid van verdienste’ nog steeds zeer betrokken bij de vereniging en ook bij bijna alle jubileumactiviteiten door het jaar heen aanwezig geweest. Alle drie de jubilarissen werden gehuldigd door en ontvingen bij deze gelegenheid bloemen uit handen van voorzitter Alphons Alsemgeest. Hij sprak daarbij de wens uit dat Fleur een voorbeeld voor velen mag zijn, zodat ook in de toekomst de vereniging over voldoende leden mag beschikken voor mooie muzikale activiteiten.

IN MEMORIAM

Op 4 januari bereikte ons het trieste bericht dat op 3 januari Teun van den Berg plotseling, maar in alle rust, op 89 jarige leeftijd was overleden. We waren diep geschokt. Zo kort na voornoemde avond waarop wij hem nog mochten huldigen.
We wensen zijn kinderen en kleinkind dan ook heel veel sterkte bij het verlies van hun (schoon)vader en opa. Wij zullen ons Teun herinneren zoals hij was, altijd in opperbest humeur en klaar voor de harmonie.