Het concert op 1 april nadert met rasse schreden. Na het succes van het jubileumfestival vorig jaar september, zal het voorjaarsconcert 2023 gegeven worden in zaal Lepelaar van de Koningshof. Misschien daarom dat het openingswerk Music for a Festival is. Het belooft weer een mooi concert te worden met veel muziek waarin water een rol speelt. Zo komt het prachtige Adagio uit Spartacus voorbij, wat bij velen bekend is als het thema van de tv-serie The Onedin-line uit vroeger tijden. Verder speelt de harmonie A Norwegian Sea Picture en The Giant’s Mermaid. Maar het concert heeft geen thema, dus al regent het op de paraplu’s in Parapluies de Cherbourg en is ook dat waterrijk, tóch geen water als thema.

We reizen nog even af naar Yorkshire en hebben de Moody Blues op bezoek en ook zijn we te gast bij de musical Les Miserables. Kortom het wordt gewoon een leuk gevarieerd concert, waarvoor nu de kaarten online besteld kunnen worden. Ook bij de leden kunnen er kaarten gekocht worden. En bent u een late beslisser, dan zijn er ook nog wel kaarten aan de zaal verkrijgbaar. Zaterdag 1 april, vanaf 19:45 uur. En néé, het is géén grap…