Eind 2018 inspanning en ontspanning

De slotweken van 2018 waren zowel inspannend als ontspannend. Inspanning was er tijdens het jaarlijkse Kerst-meezing-concert op zaterdag 15 december in de Immanuelkerk. Een bijna volle kerk met belangstellenden genoot van het orkest en kinderkoor Wonderwijs, al dan niet samen met soliste Sarah-Leigh Ellen. Op eerste kerstdag was het A-orkest ook weer aanwezig in de Immanuelkerk. Dit maal om de kerkdienst te begeleiden. De muzikale inspanning werd zeer gewaardeerd door de kerkgangers. Ontspanning was er de laatste week van het jaar. Eenmalig géén repetitie en als afsluiter de oudjaarsborrel op zaterdag. Met ook dit jaar weer enkele jubilerende leden. Te weten Wouter van Dalen, die al weer 25 jaar saxofonist is bij de harmonie, en Carel van der Wissel, 50 jaar multi-instrumentalist. Want hij heeft door de jaren heen vele instrumenten bespeeld, trombone, euphonium, bas en nu al weer vele jaren de contrabas. Daarnaast is hij al meer dan 30 jaar de arrangeur van big band The Harmonymasters. Voor beiden was er een praatje van de voorzitter, speldje en bloemen. Helaas namen we ook ook afscheid van een lid. Netty van der Kraan nam na ruim 60 jaar afscheid van de vereniging. Het spelen op hoge leeftijd ging te veel inspanning kosten. Ook voor haar lovende woorden en bloemen.