Concert in Groote Kerk

Het voorjaarsconcert is dit jaar later dan gebruikelijk, en dit maal ook nog eens op een andere locatie dan gebruikelijk. Niet in de Immanuelkerk of Koningshof, wat u van ons gewent bent, maar in de Groote Kerk op het Schanseiland. Het is al weer enige tijd geleden dat de harmonie in de Groote Kerk speelde. Dat was enige jaren geleden tijdens de kerstavondviering. De entourage van de Groote Kerk biedt ons de gelegenheid muziek te spelen die extra goed tot haar recht komt in de de akoestiek van deze mooie kerk. Er staan dan ook enkele mooie gedragen muziekwerken op het programma van het A-orkest, zoals Canterbury Choral en Hymn for a blue hour, maar ook bijvoorbeeld een medley van de bekende muziek uit de musical Cats. Ook dit concert is er weer een solist uit eigen gelederen. Alphons Alsemgeest op euphonium soleert in Lensky’s Aria van Tsjaikovsky, begeleid door de harmonie. Dit alles onder leiding van dirigent Sebastiaan Hettema.

Naast het A-orkest treed ook het B-orkest Maassluise Harmonie, beter bekend als B.O.M.H., op onder leiding van Sybren Bijleveld. Hun programma is nog een ‘beetje geheim’, maar dat maakt het voor het publiek extra verwachtingsvol. Kaarten voor het concert kunnen vanaf nu online besteld worden op de webshop van onze site. Later komen de kaarten ook in de voorverkoop bij de leden en het winkeltje van Ervaar Maassluis. We hopen velen van u te ontmoeten bij ons concert.

Bestel hier alvast uw kaarten.