Repetities weer herstart

Na een periode van ruim 7 maanden is het door de versoepelingen van de Corona maatregelen weer mogelijk om repetities te houden. Niet dat het weer als vanouds is, want je moet nog wel rekening houden met onderlinge afstand tussen de muzikanten, dus ook met de beschikbare ruimte voor het orkest. De muzikanten van BOMH beten de spits af, al was het met een zeer klein koppel, aangezien nog niet iedereen beschikbaar was. Gelukkig is het aantal muzikanten groeiende naar mate er weer vaker repetities zijn.

Het A-orkest verkoos een alternatieve locatie boven het repeteren in ons eigen gebouw De Notenbalk, hoe graag we daar ook weer terug willen keren. De andere locatie, een plantenkwekerij nabij Maassluis, bood wat meer ruimte dan de zaal van het eigen gebouw, én wat betere ventilatie bij kouder weer. Ook de warmte die later kwam was geen probleem, aangezien er naar aangename temperatuur gekoeld werd. Het is een tijdelijke oplossing tot verdere versoepelingen het weer mogelijk maken in De Notenbalk te repeteren.

Nu wordt weer gekeken naar de mogelijkheden van het houden van een concert in het najaar, en een Meezing-kerst-concert in december. Indien we data hebben, laten we dat zo snel mogelijk weten via publicaties. Ook wordt er al gekeken naar 2022, wanneer de vereniging maar liefst 100 jaar bestaat. Hopelijk kunnen we dan in normale omstandigheden aandacht besteden aan dat bijzondere jubileum.