Eerste optreden in bijna 2 jaar; online

Na een gedwongen periode van bijna 2 jaar zonder concerten, willen de Harmonievereniging Masalant en De Maassluise Harmonie iedereen uitnodigen het streaming concert mee te maken, dat zondagmiddag 3 oktober om 15.00 uur zal starten. De keuze voor een streaming concert zonder publiek is ingegeven door de onduidelijkheid omtrent het mogen ontvangen van live publiek, en indien toch, welke maatregelen daarmee gemoeid zouden zijn.

Beide verenigingen zijn wel weer toe aan een concert, want kon Masalant begin 2020 nog wél een nieuwjaarsconcert geven, voor De Maassluise Harmonie waren de druiven zuur toen twee dagen voor het voorjaarsconcert in maart 2020, heel Nederland in lockdown werd gezet door het regeringsbesluit. Daarmee was het Kerstconcert van 2019 het laatste optreden. Gedurende de rest van 2020 en de eerste helft van 2021 waren er kortere periodes dat er onder strikte maatregelen gerepeteerd mocht worden, maar optredens, in welke vorm dan ook, mochten niet plaatsvinden.

En nu, na veel wikken en wegen, is een online concert aanstaande. Decor voor het concert is de Oude Kerk van Maasland, waar een installatie van camera’s en geluidsopname aanwezig is. Een test tijdens een repetitie is geslaagd en muzikanten en dirigenten zijn er klaar voor. Beide harmonieën brengen hun eigen programma van ca. 45 minuten. De Maassluise Harmonie voor en Masalant na de pauze. Het hele concert zal duren van 15.00 tot ca. 17.00 uur, en is live via internet te volgen via het Youtube kanaal van de Protestantse Gemeente Maasland. Een link is hieronder te vinden. Tijdens het concert kan men waardering uitspreken door een gift te doen middels een QR-code betaling, waarmee we de kosten van het concert hopen te kunnen dekken. We verwelkomen u allen graag, al is het online.

Online concert 3 oktober 15.00u.