Start seizoen in vernieuwde zaal

Het muziekseizoen 2019-2020 is, iets verlaat, begonnen in een gerenoveerde oefenruimte. In de vakantieperiode is er door een groot aantal leden flink de handen uit de mouwen gestoken om de benedenverdieping van ons gebouw De Notenbalk, flink onder handen te nemen. Slechts pas in juni werd tijdens een extra ledenvergadering besloten om de zaal, hal, keuken en sanitaire voorzieningen eens in een nieuw jasje te steken. Binnen een week waren er verbouwplannen, kleurenschema’s, planningsschema en begroting. Met die voorstellen in de hand werd het enthousiasme onder de leden steeds groter, en nog vóór de vakantie werden de eerste (sloop)werkzaamheden uitgevoerd en waren de eerste kale muren en plafonds al voorzien van een mooie nieuwe witte verflaag.

Gedurende de vakantieweken kon alles overhoop gehaald worden, gezaagd, getimmerd, geschuurd, geplamuurd, geverfd en vernieuwd. En na de eerste inspanningen werd het duidelijk dat de benedenverdieping een fantastische make-over ging beleven. En door alle rommel heen kijkend zag je het een na het ander opknappen.

Nu ruim 6 weken verder is het grootste deel van de opknapbeurt gedaan, maar er is nog genoeg te doen voor het afgerond mag worden. Maar de zaal is in ieder geval, onder andere voorzien van nieuwe (LED) verlichting klaar voor het muziekseizoen 2019-2020. En dat is nodig, want na een eerste repetitie nog vallend in de vakantie en dus met veel absenten, was het de eerste échte repetitie een enorme drukte in de zaal. Muzikanten van Excelsior De Lier waren met velen naar Maassluis gekomen om samen te repeteren aan het programma van het gezamenlijke concert dat de Maassluise Harmonie en Excelsior op zaterdag 2 november in het gebouw van Priva in De Lier zullen geven. Houdt u de berichtgeving hierover in de gaten