2020 was een bijzonder jaar. Door de beperkende maatregelen ten gevolgen van Corona was het een jaar zonder optredens en concerten. Tot tweemaal toe was de vereniging klaar voor het geven van een concert, en tot twee maal toe werd op het allerlaatste moment door beperkende regeringsmaatregelen het onmogelijk een concert te geven in het theater.
Ook het repeteren was na maart niet even makkelijk, dan wel zelfs niet toegestaan, of eigenlijk niet te doen. Het was dan ook een jaar waar weinig muziek in zat.

Dat was eigenlijk in een notendop de inhoud van de nieuwjaarstoespraak van voorzitter Jaap Cats tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst. En ook hier betreft het weer een bijzondere gelegenheid, want de bijeenkomst kon niet in ons eigen verenigingsgebouw gehouden worden. Een online meeting was dan ook een bijzonder alternatief. Vele leden melden zich op 2 januari vlak voor 20.00 uur aan om elkaar in de online meeting de beste wensen voor 2021 toe te wensen. Na de eerdergenoemde toespraak was het tijd om het glas te heffen en werd de wens uit gesproken dat het weer op termijn mogelijk zal zijn elkaar weer in levende lijve te ontmoeten en weer samen muziek te maken. En hopelijk kunnen we dan weer snel een concert organiseren.

Na het klinken op 2021 was het nog tijd om een jubilaris in het zonnetje te zetten. Dit jaar was het Ton Hess, de bas-trombonist van het orkest, die gehuldigd werd voor het 25 lidmaatschap bij de Maassluise Harmonie. Als muzikant is Ton al bijna 50 jaar actief, dus gepokt en gemazeld. Bijzonder aan de huldiging was dit verzorgd werd door een vliegende reporter. Sabine Steiger was middels een livestream te volgen terwijl ze onderweg was naar het huisadres van Ton. Ter plekke aangekomen werden de versierselen overgedragen aan zoon Roy, tevens huidig penningmeester, die zijn vader mocht huldigen. En zo kon ieder van huis uit getuigen zijn van deze bijzondere huldiging. En het bleef nog lang gezellig online.

Openbaar jaarverslag 2020.