Koningsdag; samenwerking met Kunst Na Arbeid

Op verzoek van zustervereniging Kunst Na Arbeid zullen de komende periode optredens, waar het kan, in samenwerking uitgevoerd worden. Dat betekent dat muzikanten van onze vereniging aan zullen sluiten bij het orkest van Kunst Na Arbeid als zij een optreden verzorgen en andersom zullen muzikanten van Kunst Na Arbeid bij ons orkest aanschuiven als wij een optreden verzorgen. Dit geldt dan nog niet voor concerten van de eigen vereniging, maar wel voor aanstaande optredens zoals de aubade tijdens Koningsdag en de 4 mei herdenking.

Dit idee is ontstaan na het gezamenlijk organiseren van het Filmmuziek-concert, vorig jaar tijdens het Maassluise Filmfestival in de achtertuin van de Koningshof. Na dit succesvolle samenwerkingsverband kwam het verzoek om ook genoemde optredens zoals Koningsdag en 4 mei in gezamenlijkheid de muziek te verzorgen. Daarbij aangetekend dat de organisatie van het optreden nog steeds in handen is van de vereniging welke volgens het jaarschema aan de beurt is voor organisatie van het optreden, en het oest onder leiding staan van een dirigent van de organiserende vereniging.

Zo is Kunst Na Arbeid dit jaar verantwoordelijk voor de Aubade muziek en de Maassluise Harmonie voor de koralen tijdens de 4 mei herdenking. Voordeel van deze samenwerking is ook dat beide verenigingen meer muzikanten ter beschikking hebben voor het orkest. Want ook muziekverenigingen hebben ouders met kinderen die op vakantie willen tijdens de vakantieperiode die genoemde dagen omsluit.

Naast deze genoemde optredens zal er ook tijdens de Week van de Cultuur, van 10 tot en met 18 juni, gezamenlijk opgetreden worden. Hier over zullen we op een later tijdstip meer publiceren.