Jeugd trapt af voor muziekmaand juni

Met een zonovergoten optreden op de Markt, door een samengesteld jeugdorkest in het kader van de Week van de Cultuur in Maassluis, is een aftrap gegeven voor een drukke muziekmaand juni, met optredens door alle onderdelen van de vereniging. Jeugd, harmonieorkest en big band The Harmonymasters.

Het optreden van de jeugd was de start van een hele week kunst en cultuur evenementen door heel Maassluis onder het motto ‘Onverwachte ontmoetingen’. De start op de Markt werd een ‘Cultuur explosie’ en precies om één uur barstte het los.

Een gezamenlijk jeugdharmonieorkest (aangevuld met enkele volwassenen) onder leiding van Cindy van der Zee bracht een kort maar krachtig programma ten gehore. De jeugdleden afkomstig van Maassluise Harmonie, Kunst Na Arbeid, Kunst Na School en Music for Fun lieten zich van hun beste kunnen horen voor het in grote getalen aanwezige publiek.  Het optreden werd dan ook zeer gewaardeerd met een krachtig applaus.

De komende weekenden is het de beurt aan de big band en het harmonieorkest. Big band The Harmonymasters treedt op 17 juni op de streekmarkt in Den Hoorn in het kader van de Midden-Delfland dagen, welke zaterdag 17 en zondag 18 juni gehouden worden in het Midden-Delflandgebied. Het optreden zal ongeveer tussen 2 en 4 uur ‘s middags zijn in de winkelstraat in het centrum. Zie ook de Facebook pagina van The Harmonymasters.

Zondag 18 juni zal het harmonieorkest optreden in het programma van het slotconcert van de Week van de Cultuur. In de Immanuelkerk zal er tussen 2 en 4 uur ‘s middags een gevarieerd programma gebracht worden door diverse verenigingen en personen. De harmonie treedt samen met Kunst Na Arbeid op. Dit in navolging van de eerdere gezamenlijke optredens op Koningsdag en 4 mei.

Tenslotte is er op zaterdag 24 juni tussen 12 en 1 uur ‘s middags een promotioneel pleinconcert door het gezamenlijke harmonieorkest in de Koningshof. Op het pleintje voor Doppio, zal een leuk gevarieerd concertje uitgevoerd worden. Dit ter promotie van de blaasmuziek.