Filmfestival Maassluis

ffm16Met maar een zeer korte repetitievakantie van 2 weken staat augustus in het teken van het Filmfestival Maassluis. Dit omdat ons A-orkest samen met het A-orkest van Kunst Na Arbeid tweemaal medewerking verleent aan het Filmfestival. Dit gebeurt als één samengesteld orkest. En dat komt goed uit in de vakantie periode, waarin beide orkesten te maken hebben met absentie van vakantie-vierende leden. Zo is er toch een volledig orkest beschikbaar. Het samengestelde orkest staat afwisselend onder leiding van de dirigenten van beide verenigingen. onze eigen dirigent Sebastiaan Hettema en Roel van Raaij van Kunst Na Arbeid.

Het repeteren met elkaar verloopt ook zeer gemoedelijk. Waar leden van KNA de laatste repetities vóór de vakantie aanschoven in ons verenigingsgebouw De Notenbalk, schuiven onze leden weer aan bij KNA in het Muziekgebouw als op 11 augustus hun repetities weer beginnen. Zodoende is er maar twee weken géén repetitie geweest. En dat komt het musiceren voor het Filmfestival alleen maar ten goede.

SchindlersListSaskiaVuikDe optredens bij het Filmfestival zullen plaatsvinden tijdens de openingsavond op 18 augustus en voorafgaand aan de filmvoorstelling, zaterdagmiddag 20 augustus. Beide keren is de Koningshof de locatie. Waar het bij de openingsavond een muzikale omlijsting is, zal het op zaterdag een heus concert zijn, gevuld met, hoe zou het anders kunnen, filmmuziek. Zo zal er muziek voorbij komen van Morricone, the Godfather, Pirates of the Carribean en een potpourri van filmmuziek in Hollywood Milestones.
Speciale aandacht is er voor Schindlers List, wat schitterend vertolkt zal worden door violiste Saskia Vuik, begeleid door het orkest. Het concert is gratis toegankelijk in de tuin van de Koningshof.

Houd u voor verdere informatie de nieuwsberichten in de kranten, op websites en social media in de gaten.