Op naar het jubileumjaar 2017

Op de laatste donderdag van het jaar 2016 was het stil in verenigingsgebouw De Notenbalk, althans wat het musiceren betreft. Want in plaats van een repetitieavond was het dit keer Oudejaarsborrel. Normaal op de laatste zaterdag van het jaar, maar omdat dat dit jaar precies Oudjaar is, werd er uitgeweken naar de laatste repetitieavond.

Voorzitter Jaap Cats blikte weer terug op de muzikale activiteiten van 2016, waarbij vooral het Maestro-project de meeste aandacht kreeg. Niet gek natuurlijk als je bedenkt dat er een groot deel van het jaar aan gewerkt is, met een uiteindelijk zeer succesvol uitvoering in november. Bekijk gerust nog alle berichtgeving hierover terug op de site.

oudejaarsborrel-2016103Ook traditie is het huldigen van jubilarissen tijdens de Oudejaarsborrel. Maar liefst vier leden kwamen hiervoor in aanmerking. Helaas waren daarvan maar twee leden aanwezig.
Arieke van der Linden en Wim van Velzen, beiden 25 jaar lid, werden door de voorzitter toegesproken Er was genoeg over hen te vertellen, want beiden zijn altijd zeer actief geweest en nog. Zowel bestuur- als commissiefuncties zijn hen niet vreemd.

Uiteraard spelen ze hun muzikale partij ook mee. Arieke, na ooit begonnen te zijn als fluitiste, is nu achterin het orkest te vinden bij het slagweoudejaarsborrel-2016106rk. Wim speelt al sinds jaar en dag cornet en trompet, en waar nodig ook bugel. En dit niet alleen bij onze eigen harmonie maar ook de big band. Beiden zijn daarnaast ook niet te beroerd om bij andere verenigingen de helpende muzikale hand toe te steken. Hulde!

Mirjam Gerdes, klarinetiste en óók 25 jaar lid, was i.v.m. vakantie absent. Zo ook Kees Akse, als gitarist aan big band The Harmonymasters verbonden. Hij is al weer 12 1/2 jaar lid van de vereniging. Zij zullen later nog in het zonnetje gezet worden en een speldje ter herinnering ontvangen.

En dan gaan we nu naar 2017, het jaar waarin de vereniging 95 jaar zal worden. Activiteiten aan dit feit verbonden zullen door het jaar heen plaatsvinden. Blijf op de hoogte middels de berichten op de site, Facebook en Twitter.