Première De Vissers van Maassluis tijdens jubileumconcert

Het jubileumconcert van ons 100 jarig bestaan nadert! Zaterdag 5 november om 20.00 uur zullen de eerste noten van Music for a Celebration in het Atrium van Priva in De Lier klinken. Hoe toepasselijk is het om met dit werk ons muzikale verjaardagsfeest te openen. En daar blijft het niet bij, want zoals bekend treedt Francis van Broekhuizen op als solist, en zal het orkest haar begeleiden als ze o.a. Song for the Moon, O Mio Babbino Caro en The Sound of Music (met Wonderwijs) ten gehore brengt. Maar niet alleen Francis is solist tijdens ons concert, ook Peter Habraken zal een werkelijk fantastisch stukje virtuositeit laten horen als hij het Concerto for Clarinet van Artie Shaw speelt. Peter Habraken is echter niet alleen een begenadigd uitvoerend musicus, hij dirigeert ook nog orkesten, zoals Rotterdam aan Zee, en een big band. En of dit allemaal nog niet genoeg tijd vergt, heeft Peter met regelmaat nog wat te componeren. Zo ook heeft hij op verzoek van de Maassluise Harmonie een compositie gecomponeerd voor het 100-jarig bestaan.

Het werk, met de naam De Vissers van Maassluis zal tijdens het jubileumconcert de première beleven. Het is een verhalende compositie waarin de belevenissen beschrijft van de bemanning van een vissersboot die in de 17de eeuw vanuit de haven van Maassluis uitvaart, op weg naar de rijke visgronden van de Noordzee. Echter komen ze in een mistbank terecht en verdwalen. Tot overmaat van ramp worden ze als ze uit de mist geraken, geconfronteerd met een schip vol meedogenloze Duinkerker kapers. De vissers vluchten voor hun leven terug naar de kust en bereiken gelukkig net op tijd de veilige thuishaven Maassluis.

Wilt u het concert, het optreden van Francis en Peter én de première van De Vissers van Maassluis niet missen, bestel dan nú nog kaarten zolang de voorraad strekt. Want vol is écht vol. Vis niet achter het net!