Vereniging ontvangt cadeau gemeente Maassluis

Tijdens het zeer geslaagde Festival in theater Koningshof, heeft voorzitter Alphons Alsemgeest, De Glazen Schaal van de gemeente Maassluis uit handen van wethouder cultuur Corine Bronsveld mogen ontvangen. Dit cadeau werd aangeboden voor de honderdste verjaardag van de vereniging op 5 augustus 2022. De wethouder onderstreepte de inspanningen die de vereniging in honderd jaar heeft gepleegd, voor de gemeente Maasluis, bij o.a. Aubades voor het Koningshuis, het verzorgen van muziek tijdens de 4 mei herdenkingen, maar ook het uitdragen van de naam Maassluis, in binnen en buitenland. Ook de acties, oud papier ophalen en rommelmarkten die vele jaren plaatsvonden, en de weg vrijmaakten voor het financieren van het eigen gebouw, werden gememoreerd. Na het uitreiken van het cadeau was er een champagne moment om te proosten op de verjaardag van de vereniging.

Het Festival, dat eigenlijk onder de noemer Park Festival gehouden werd, was door de mindere weersomstandigheden naar zaal De Lepelaar van Theater Koningshof verplaatst. De zaal was feestelijk aangekleed en het publiek wist ook de binnenlocatie goed te vinden. Er moesten dan ook stoelen bijgeplaatst worden. Het publiek werd door de Maassluise Harmonie, St. Radboud uit Schiedam-Kethel en Excelsior uit De Lier getrakteerd op een door elk orkest gebracht zeer gevarieerd programma. In de wisselmomenten van de orkesten speelde De Saxgroep (van verenigingsbigband The Harmonymasters) een eigen programma.

Om half vijf was het afgelopen en konden de leden van de vereniging met een tevreden gevoel de slingers weer opruimen en het instrumentarium terugbrengen naar het verengingsgebouw. Daar wachtte voor diegene die zich daartoe hadden aangemeld, een maaltijd en een gezellig bijeenzijn.