Voorjaarsconcert Maassluise Harmonie 24 maart in Theater Koningshof

Het orkest is momenteel hard aan het werk om op deze zaterdagavond 24 maart een mooi programma neer te zetten, en ook buiten Maassluis wordt hard gerepeteerd. Als gasten verwelkomen wij Slagwerkgroep Pius X – Phoenix tijdens ons concert.

De Westlandse “Slagwerkgroep Pius X – Phoenix” is voortgekomen uit een samenwerking tussen de percussie-ensembles van de beide gelijknamige muziekverenigingen uit respectievelijk Poeldijk en Wateringen. De groep bestaat uit enthousiaste slagwerkers en staat onder deskundige leiding van hun instructeur en dirigent Michel Ponsioen. De groep heeft een breed muzikaal repertoire dat varieert van swingende en opzwepende sambamuziek, welke meestal bij buitenevenementen wordt gespeeld, en daarnaast ook diverse soorten muziekstukken die als podiumoptredens tijdens concerten -ten gehore worden gebracht. Afhankelijk van de programmering en het soort podiumoptreden wordt bepaald of het te gebruiken instrumentarium uit meer klassiek ongestemd slagwerk bestaat, of dat ook een grote diversiteit aan melodische instrumenten wordt gebruikt.

Tijdens het concert in Maasluis speelt de slagwerkgroep een intermezzo in het orkestprogramma, dus hiervoor worden met name diverse soorten trommen en klein slagwerk gebruikt. Verschillende muziekstijlen komen aan bod, waarbij voor het publiek niet alleen veel te horen, maar zeker ook iets te zien is!

Zodra de voorverkoop van toegangskaarten start berichten we hier over.