Spanning loopt op voor Stadsquiz en Concert

Het boek is ingeleverd. Het boek van de Stadsquiz van de jubilerende Historische Vereniging Maassluis. Met antwoorden op alle 235 vragen. En nu maar hopen dat álle antwoorden goed zijn, en de opdrachten positief worden beoordeeld en veel extra punten opleveren. Want wat is er veel tijd ingestoken, door véél mensen. De een misschien wat minder dan de ander, maar wel net zo fanatiek. Uren zoeken naar één antwoord. Het was soms bést wel lastig. Maar het is gelukt, álle vragen hebben een antwoord.

En nu maar in spanning afwachten wat het allemaal oplevert. Een 1ste plaats? Wat zou dat mooi zijn. Voor de eer van het ‘Team zonder Toeters’, maar ook voor de prijs die gewonnen kan worden voor een goed doel. In dit geval zou dat voor een muziekproject voor Drie Maashave zijn. Dus duimen met z’n allen.
Op 20 oktober wordt bekend gemaakt wie de winnaar is. Spannend, maar wie er van de vereniging bij gaat zijn is nog de vraag, aangezien er op dezelfde dag een repetitiedag is gepland samen met onze collegavereniging Excelsior uit De Lier.

Genoemd concert vind plaats op 10 november in zaal Uiver van de Koningshof in Maassluis. Op het programma staan naast muziek door beide verenigingen afzonderlijk ook werken welke door een gezamenlijk orkest van beide verengingen zullen worden uitgevoerd. En niet de minste werken. Russian Christmas Music van Alfred en Danzon no. 2 van Marquez. Muziek die nu zeker goed uit de verf zal komen, doordat een samengesteld orkest niet anders dan compleet kan zijn, een vereiste voor deze werken. Volg verdere berichtgeving in De Schakel, op Facebook en Twitter